Support

Svensk kundsupport - Vi finns här och är redo att hjälpa till! Alla våra kunder har fri tillgång till vår lokala support. 

För att komma i kontakt med ELASTX support så rekommenderar vi att du loggar in på ELASTX supportportal som du når via:


support.elastx.se


Du kan även kontakta oss via email support@elastx.se. ELASTX supportportal är öppen 24x7 och case hanteras som standard under kontorstid. Under Support SLA kan du läsa mer om våra responstider (som vi alltid vill överträffa). ELASTX infrastruktur är alltid övervakad och bemannad 24x7. 

Välkommen att prova ELASTX support!

Option - Utökad support samt övervakning

ELASTX kan även erbjuda att hantera case utanför kontorstid (24x7) samt även ta övervakning av kundens applikationer. Detta innebär att ELASTX agerar 1st line support och tar nödvändiga åtgärder vid larm. Läs mer under IT-drifttjänster.

Hjälp med installation, konfiguration av plattform samt kundapplikationer

ELASTX kan hjälpa till att anpassa Er driftsmiljö för att göra den så lättmanagerad och optimal som möjligt. Exempel på uppdrag som vi kan hjälpa till med är:

- Schemalagda databasbackuper. Även om vi som standard tar nattliga backuper på allt data, så rekommenderar vi att kunden dessutom tar egna backuper. Vi kan hjälpa till med att sätta upp detta.
- Uppsättning av övervakning. Vi kan hjälpa till att sätta upp valfritt verktyg för applikationsövervakning, t.ex. New Relic som är populärt idag. 
- Migrering av applikationer till molnet. Vi kan hjälpa till att anpassa era applikationer för en molnplattform . Löpande räkning per applikation.

Timpriset för våra plattformskunder är 950kr/tim. Vi kan även hjälpa till med uppdrag som ligger utanför vår plattform och timpris är då enligt ö.k, läs mer under konsulttjänster.